Sizler için oyun endüstrindeki son zamanların en iyi 10 iş fikrini bir araya getirdik.
1 – Sanal gerçeklik egzersiz aleti ile uçarken spor yapın
Oculus Rift gibi şirketler sayesinde oyun endüstrisindeki sanal gerçeklik led inovasyonları yaygınlaşmaya başladı. HYVE’nin geliştirdiği Icaros da en popüler olanlardan biri. Icaros, kullanıcıların bir taraftan egzersiz yaparken bir taraftan da fantastik maceralar yaşayabilecekleri, uçma taklidi yapan ve sanal gerçeklikten faydalanan bir sistem. Sanal gerçeklik fanları sanal gerçeklik gözlüklerini takıyorlar ve egzersiz aletine tırmanıyorlar. Daha sonra uzay, Amazon ormanları ve okyanusun derinlikleri de dahil sanal ortamlarda koştukları kişisel bilgisayar uygulamasını başlatıyorlar ve üç boyutlu ve interaktif oyun deneyimi yaşıyorlar.
Stompz’un geliştirdiği sanal gerçeklik ayakkabıları da kullanıcıların ayaklarıyla oyun içindeki hareketlerini kontrol etmelerini sağlıyor. Araba veya otobüse bindiklerinde midesi bulananlar için de bir çözüm var: Zencefil kökleri içeren VIRMO hap, sanal gerçeklik esnasında kullanıcının uyumsuz hareketler yapmasına neden olan bulantı, baş ağrısı veya sersemlik gibi sorunlarla mücadele etmesine yardımcı oluyor.
2 – Herhangi bir evi perili eve dönüştüren artırılmış gerçeklik oyunu
Üç boyutlu artırılmış sanal deneyimler yaşatan artırılmış gerçeklik sanal gerçekliğin izinden gidiyor. Night Terrors korku oyunu uygulaması ortam haritası, jiroskop sensörler ve kullanıcının telefonundaki kamera ve flaşı kullanarak herhangi bir evi perili eve dönüştürüyor.
3 – Çocuklar için hacker alet takımı
Piper tarafından Minecraft jenerasyonu için geliştirilen kendin yap hacker alet çantasının içinde Raspberry Pi 2 mini bilgisayar var. Çocuklar bu bilgisayar sayesinde bir taraftan en favori oyunlarını oynarken bir taraftan da elektronik bilimini öğreniyorlar. Aynı şekilde Startup Hackaball’da programlanabilir topuyla eğitici oyunlaştırma trendi katıldı. Oyun heyecanıyla uygulamayı birleştiren fırlatılabilir bilgisayar sayesinde çocuklar yeni oyunlar icat edebiliyorlar ve programlayabiliyorlar.
4 – Kullanıcıların avatarlar olarak deneyimler paylaşmasını sağlayan sanal gerçeklik sosyal alanı
Bugünlerde yeni girişimlerin oyunlara yüklenen negatif ve antisosyal damgaya karşı atağa geçtiğini görüyoruz. AltspaceVR kullanıcıların avatarlar olarak deneyimlerini paylaşmalarını sağlıyor. Netflix’i bile izleyebiliyorlar ve ilginç Reddit haberlerini diğerleriyle paylaşabiliyorlar.
Aynı şekilde GamerLink’de benzer tarzlar ve beceri seviyeleri ile oyuncular arasında bağlantı kuruyor ve aynı zamanda online çok oyunculu oyun deneyimini arttırmak için oyunlaştırmanın sosyal yönünden faydalanıyor.
5 – Spor yapın ödüller kazanın!
Tüketiciler sürekli olarak fiziksel egzersiz rutinlerini oyunlaştırmanın yeni yollarını arıyorlar. Oyuncuların egzersiz yaptığı ve karşılığında oyun içi ödüller kazandığı Timi Run Everyday’de popüler seçeneklerden biri. Step Ahead: Zombies isimli hikaye temalı oyunda bir diğer örnek. Giyilebilir teknoloji kullanılarak insanlar zombi istilasından kaçmaya teşvik ediliyor. Böylece belli sürede belli bir mesafe koşarak hem spor yapmış hem de zombilerden kurtulmuş oluyorsunuz. Giyilebilir cihaz Valedo’da sırt ağrısı olanlar için fizik tedaviyi oyunlaştırıyor.
6 – Yapılan egzersiz miktarına göre 3 boyutlu yazıcıyla basılan çikolata
Spor yapan tüketicilerin bazıları hala somut ödülleri tercih ediyor. Giyilebilir teknoloji ve 3 boyutlu baskıyı kullanan Exertion Games Lab’den Edipulse, kullanıcı ne kadar egzersiz yaparsa o kadar çikolata basıyor. Edipulse, o gün egzersiz yapılmazsa küçük üzgün surat basıyor ve kullanıcılar hedeflerine ulaşırsa cesaretlendirici mesajlar üretiyor.
7 – Travma geçiren gençleri iyileştiren oyun
Oyun endüstrisinin ele aldığı sorunlardan biri de akıl sağlığı. Özellikle gençler ve çocuklar söz konusu olduğunda iletişim kurmak daha da zorlaşıyor. Triangle of Life isimli uygulama Carnegie Mellon Üniversitesi Teknoloji Eğlence Merkezi öğrencileri ile Allegheny Health Network akıl sağlığı uzmanları iş birliği ile geliştirildi. Travmatik deneyimler yaşamış çocukları hedefleyen oyun sağlıklı bilişsel başa çıkma becerilerini öğretiyor ve olumsuz düşünceler ile olumlu düşüncelerin yer değiştirmesine yardımcı oluyor.
8 – Oyuncuların kanserle yüzleşmesine yardımcı olan bilgisayar oyunu
Oyunlaştırma sadece eğlence amaçlı olmaktan çıkmaya başladı. Ryan Green tarafından yaratılan tıklamalı macera oyunu “That Dragon, Cancer” Joel’in dört yaşındaki oğlunun kanserle mücadelesini anlatıyor. Cook Intel Tribal Council tarafından desteklenen ve geleneksel Alaska hikayesini iki oyunculu puzzle platform oyununa dönüştüren Never Alone’da antik Alaska mirası öğretiyor.
9 – Akıllı BMX sensörü
Ekstrem spor bilgisayar oyunları genellikle gerçek dünya deneyimleri taklit eder. Ancak akıllı BMX Iddo, bu deneyime 180 geleneği ekliyor. Alet gerçek numaraları ve yol turlarını tanımak, kullanıcının uygulamasına bağlanmak ve başarılarını kaydetmek ve paylaşmak için sensörler kullanıyor. Aynı zamanda ışığı, ısıyı ve nemi algılıyor ve bu sayede oyuncunun kendi optimum performans koşullarını değerlendirmesini sağlıyor.
10 – Tüketicilerin uyarıları daha hızlı okumasını sağlayan akıllı bileklik
Doğrusunu söylemek gerekirse Uno Noteband bir oyun aracı değil ancak biz bu akıllı bileklikten çok etkilendik. Spritz’in hızlı okuma teknolojisini kullanan Uno Noteband tüketicilerin anlık uyarı güncellemeleri almalarını sağlıyor. Spritz’i birçoğunuz bilmiyor olabilir. Spritz herhangi bir kullanıcının okuma hızını arttıran metin akışı sistemidir.