Osmo Play, çocuklar için tasarlanmış, fiziksel oyun konseptiyle dokunmatik ekran teknolojisini bir araya getiren yeni bir oyun. Osmo Play sayesinde çocuklar girişimciliğin nasıl bir deneyim olduğunu öğreniyor.
Global eğitim teknolojileri sektörünün, diğer bir adıyla “Edtech”in, 2020 yılına kadar yaklaşık 160 milyar dolarlık pazar hacmine sahip olacağı tahmin ediliyor. Temelde teknolojiden beslenmesine rağmen teknolojiyi geleneksel oyun kavramı ile bütünleştiren bazı eğitici çocuk oyunlarını daha önce sizler için incelemiştik. Bu oyunlardan biri, çocuklara su içme alışkanlığı kazandıran akıllı su şişesiydi. Bir diğeri ise çocuklara kodlamayı öreten oyuncaklardı. Yakın zamanda ise, eğitici çocuk oyunları üreticisi Osmo yeni ürünü “Pizza Co” ile sektörde öne çıkan bir gelişmeye imza attı.
iPad aracılığı ile oynanan Osmo Play, iPad kamerasının üzerine yerleştirilebilir bir aksesuara sahip. Bu sayede, çocuklar tarafından masanın üzerinde yapılanları ekrana aktarabilmek mümkün oluyor. Oyunda, ekranın önünde yapılan fiziksel aktiviteler ve kullanılan gerçek objeler dokunmatik ekranlı oyun konseptiyle harmanlanıyor. Oyunun son uygulaması Pizza Co. çocuklara kendi restoranını kurmasına, sanal müşterilere çeşitli oyuncak malzemelerle yapılmış pizzaların satışını yapmasına olanak sağlıyor. İkisi de daha önce birer Google çalışanı olan Şirket CEO’ları Pramod Sharma ve Jérôme Schollor tarafından sanal limonata standına benzetilen oyun, temelde çocuklarda girişimcilik özelliklerin desteklenmesi fikrinden güç alıyor. Çocuklar, Pizza Co. sayesinde tıpkı birer girişimci gibi kendi şirketlerini yönetme deneyimi ediniyor. Oyunda başarı sağlayanlar ise restoranları için daha şık bir dekorasyon ya da daha hızlı çalışan fırın gibi çeşitli ödüller almaya hak kazanıyor.
Osmo Play temelde 7-12 yaş grubu çocuklar için tasarlanmış olsa da, kullanıcılara 5-6 yaş grubu çocuklar için opsiyon ayarları da sunuyor. Ne dersiniz, geleneksel oyun konseptini sanal özelliklerle birleştiren böylesi bir oyun yetişkinler için de eğitici olur muydu?