Günümüze dek 3 milyardan fazla indirilen Angry Birds macerası Aralık 2009’da başladı. Rakam bazında baktığınızda neredeyse dünya nüfusunun yarısı tarafından indirilen bu oyun, ‘Rovio’ adında Finlandiya merkezli bir startup tarafından geliştirildi.
Birçok girişim projesinde benzer bir sürece rastlamak mümkün. Üç adam piyasaya damgasını vuracak bir oyun yapmak umuduyla bir şirketi açar. Bir, iki, üç, beş derken elli birinci oyuna kadar oyun yayınlarlar fakat hala piyasaya damgasını vuracak bir oyun çıkaramamışlardır. Yavaş yavaş bütçeleri azalır ve iflasın eşiğine gelirler ancak şirketi kapatmamaya kararlıdırlar… “Ya herkesin hayal gücünü ele geçiren, insanları derinden etkileyen bir oyun üretmeyi başarırsak?” diye kendilerine sorup dururlar ve en nihayetinde baştan başlamaya karar verirler.
İnsanların bağlanacağı hayali bir karakteri yakalayabileceklerine olan inançlarını sürdürürler. Belki belli bir alandan içeri girebilirlerse, insanların içinde yer alan kilitleri açıp insanlıklarını açığa çıkarabilirlerse, gerçek olduğuna inandıkları bir resmi de yaratabilirler. Bu amaç doğrultusunda metodik bir yaklaşım geliştirirler ve tasarımcılarından günde on fikir üretmelerini isterler. “Ya batar ya da çıkarız!” diyerek o zamanlarda yeni çıkmış olan iPhone’a özel bir oyun tasarlamaya karar verirler.
Her gün düzenli bir şekilde oyun tasarımcıları, ürettikleri oyun fikirlerini yöneticilerine sunarlar lakin hepsi reddedilir. Oyunlar ya fazla karışık, ya fazla basit ya da oldukça sıkıcıdır. Bir gün, 30 yaşlarındaki oyun tasarımcısı Jaakko Lisalo evinde oyun oynarken bir anda aklında bir fikir belirir. Hemen Photoshop’unu açar ve ayakları olmayan, koca kaşlı, asabi bakışlı bir kuş resmi çizer. Lisalo o an çizdiği kuş hakkında pek de bir şey düşünmez fakat yöneticilere fikri sunduğunda bu asabi bakışlı kuş birden bire herkeste ‘işte tam olarak aradığımız şey’ etkisi yaratır. Daha oyunun prensibinin ne olduğunu, nasıl oynandığını dahi merak etmeksizin, kuş son derece etkili ve karşı konulamaz bir fikir olarak değerlendirilir.
Sonuç olarak Rovio, 52. oyunu piyasaya sürer ve en başından beri gerçekleştirmek istediği hedefe ulaşır.
Belki de bir girişimci olarak çok istediğiniz şeyi başarmak için yeteri kadar denememişsinizdir. Ne dersiniz?